سفارش تبلیغ
صبا ویژن
مجله اینترنتی
درباره وبلاگ


معرفی یک سیستم عامل جدید؛ رقیبی تازه نفس برای آندروید و ios

 

معرفی یک سیستم عامل جدید؛ رقیبی تازه نفس برای آندروید و ios

سیستم‌عامل اوبونتو همان رقیب تازه نفسی است که سازندگانش قول داده اند، فراتر از تکنولوژی امروز بوده و همه را محسور خودش خواهد کرد.

 

نامه نیوز- رئیس آندروید است! این جمله را هیچ کس نمی تواند نقض کند. چند سالی است که سیستم عامل ساده و زیبای شرکت گوگل با فاصله بسیار زیادی در صدر محبوب ترین ها قرار گرفته و حالا تمام شرکت های ساخت تلفن همراه، تبلت و دیگر دستگاه های دیجیتالی محصولات خود را با این سیستم عامل در اختیار مشتری قرار می دهند. اما شاید زمان فرمانروایی گوگل بر سیستم های دیجیتالی پایان یافته باشد. این روزها رقیب جدیدی برای آندروید پیدا شده که حرف های جالبی برای گفتن دارد!

سیستم‌عامل اوبونتو همان رقیب تازه نفسی است که سازندگانش قول داده اند، فراتر از تکنولوژی امروز بوده و همه را محسور خودش خواهد کرد.  اولین دستگاه‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل اوبونتو بصورت جهانی از طریق فروشگاه‌های آنلاین Ubuntu.com و وب‌سایت دو تولیدکننده bq و Meizu در دسترس خواهند بود اما در زمینه صدور این دستگاه‌ها انتظار می‌رود در مرحله اول تنها بازارهای از پیش‌ تعیین شده‌ای هدف قرار گیرند. هنوز صحبتی در خصوص مشخصات این دستگاه‌ها به میان نیامده است اما گفته می‌شود که با« آخرین سخت‌افزارهای روز» در گوشی‌های هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل آزاد اوبونتو مواجه خواهیم بود. با این وجود شایعاتی در این خصوص وجود دارد که گوشی هوشمند مورد انتظار از Meizu نسخه مشابهی از آخرین محصول مبتنی بر اندروید این کمپانی خواهد بود که از یک صفحه‌نمایش 5.1 اینچی با پردازنده هشت هسته‌ای مبتنی بر ARM Cortex-A15 با همراهی 3 هسته پردازش گرافیکی و دو گیگابایت رم است. اطلاعات به‌خصوصی نیز درباره دستگاه تولیدی توسط bq در دست نیست اما انتظار می‌رود این گوشی از تکنولوژی دو سیم‌کارت بهره برده و مبتنی بر یکی از دستگاه‌های اندرویدی این شرکت باشد که برای اجرای اوبونتو تغییر یافته است.

اوبونتو در حال حاضر بدلیل محبوبیت جالب توجه سیستم‌عامل دسکتاپ خود که به سفارش دولت چین یک نسخه اختصاصی آن (اوبونتو کیلین) در اختیار شهروندان و سازمان‌های چینی قرار گرفته است از خوشنامی مناسبی در بازار این کشور برخوردار است که می‌تواند زمینه‌ساز محبوبیت پلتفرم موبایل این کمپانی نیز باشد. همچنین یکی بزرگترین اپراتور موبایل چین یعنی China Unicom حامی و عضو گروه مشاوران اوبونتو تاچ است بنابراین جای تعجبی باقی نمی‌ماند اگر بازار چین یکی از بازارهای اصلی مورد هدف کنونیکال در مرحله اول عرضه دستگاه‌هایش باشد.

همچنین صحبتی در خصوص قیمت‌گذاری این دستگاه‌ها نیز به میان نیامده و برای دست یافتن به اطلاعات بیشتر بایدهمچنان منتظر بمانیم.می‌توان امیدوار بود که با آغاز کار کنگره جهانی موبایل شاهد اطلاعات بیشتری در این خصوص از سوی کمپانی توسعه‌دهنده اوبونتو یا شرکای تجاری آن باشیم.

شرکت ها و اپراتورهای مخابراتی از جمله ورایزون، T Mobile، وودافون، three group، داتچ تله‌کام هلند، پرتغال تله کام و Telstra نیز پشتیبانی خود را از سیستم‌عامل اوبونتو برای گوشی‌های هوشمند اعلام کرده اند اما هنوز مشخص نیست که این حامیان، چه زمانی به صورت مستقیم نسبت به ارائه گوشی‌های هوشمند اوبونتو اقدام خواهند کرد. مدیر بخش بازاریابی و فروش شرکت Meizu می‌گوید: کاربری زیبا همراه با محیط چشم نواز اوبونتو، با تلاش ما برای ارائه یک تجربه کاربری ساده و خلاقانه در یک راستا قرار دارد. این همکاری، برای ما فرصتی را ایجاد خواهد نمود که با استفاده از آن بتوانیم یک دستگاه به‌واقع متفاوت و اغواکننده را که حامی استراتژی ما در خصوص ارائه دستگاه‌های‌مان به چین و نیز در سطح بین‌المللی باشد تولید نماییم.



موضوع مطلب :

یکشنبه 92 اسفند 4 :: 12:33 عصر

لوگو

آمار وبلاگ
  • بازدید امروز: 11
  • بازدید دیروز: 11
  • کل بازدیدها: 269654
امکانات جانبی



به سایت ما خوش آمدید
نام و نام خانوادگی      
آدرس ایمیل      
کلیه حقوق این وبلاگ برای مجله اینترنتی محفوظ است